Termeni și condiții
1. ÎM „INCASO”
SRL, c.f. 1009600029036, cod TVA 0207542, adresa:
MD-2069, mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor 10B, tel: 373 22 896892, email:
info@infobiz.md, www.infobiz.md, reprezentată de Veaceslav MÎRZA, Director
general, împuternicit în baza statutului, în continuare „INCASO” sau Prestatorul,
în temeiul Codului civil aprobat prin Legea nr. 1107/2022, Legii nr. 1069/2000
cu privire la informatică, Legii nr. 142/2018 cu privire la schimbul de date și
interoperabilitate, Legii nr. 122/2008 privind birourile istoriilor de credit,
Legii nr. 284/2004 privind comerțul electronic, Legii nr. 305/2012 cu privire
la reutilizarea informațiilor din sectorul public și Legii nr. 133/2011 privind
protecția datelor cu caracter personal.
2. Obiectul contractului
2.1. În scopurile conforme legii, Prestatorul se obligă să ofere servicii informaționale efectuând schimbul de date
eficient, iar Utilizatorul se obligă
să le primească și să achite prețul cuvenit.
3. Prețul abonamentului
3.1.
Prețurile serviciilor afișate în cadrul site-ului www.infobiz.md sunt cele
oficiale şi sunt exprimate în Lei/Euro, includ T.V.A. și toate taxele aferente,
conform legislației în vigoare. Prețurile sunt aplicabile în momentul validării
comenzii de către client. În cazul în care prețul serviciului sau unele
caracteristici ale acestuia au fost afișate greșit pe www.infobiz.md, ne
rezervăm dreptul de a anula prestarea serviciului și de a anunța clientul în
cel mai scurt timp posibil despre această situație.
3.2. Utilizatorul va primi factură lunar cu indicarea taxei
de abonament și suma serviciilor suplimentare consumate.
3.3. Taxa de abonament este o plată curentă, lunară
care este obligatorie și oferă utilizatorului dreptul de a beneficia de
serviciile stabilite în contractul de abonament.
3.4. Prețul serviciilor utilizare se include în taxa
abonamentului lunar, iar în cazul consumului serviciilor supra taxei
abonamentului lunar, utilizatorul va plăti suplimentar conform planului
tarifar.
3.5. Dacă utilizatorul nu a utilizat serviciile
incluse în abonamentul lunar, acestea se consideră utilizate în acea lună cu
obligația de achitare integrală a taxei de abonamentului lunar.
3.6. Taxa de abonament va fi calculată începând cu
data semnării Contractului reieșind din numărul de zile rămase până la sfârșitul
lunii.
3.7. Utilizatorul beneficiază de prețuri preferențiale,
utilizând abonamentul selectat și/sau limita de credit.
4. Condițiile și parametrii tehnici în care
are loc schimbul de date
4.1. Abonamentul poate fi modificat (migrarea la alt
abonament) accesând meniul de setări din Cabinetul personal al Utilizatorului
sau printr-o solicitare în scris (sub formă de document electronic sau document
pe suport de hârtie semnat) adresată INCASO, recepționarea căreia a fost
confirmată.
4.2. Migrarea la un alt abonament se face cu
respectarea unui preaviz de 3 zile, până
la sfârșitul lunii. Condițiile de utilizare a serviciilor Infobiz sunt
stipulate în anexa la prezentul contract (Anexa Tehnică).
5. Drepturile, obligațiile și
responsabilitățile participanților la schimbul de date
5.1. Pentru neachitarea facturii în decurs de 7 zile
de la data emiterii facturii, Utilizatorul va plăti o penalitate de
întârziere în mărime de 20 lei/ per zi de întârziere. Suma totală a penalității
de întârziere poate depăși suma datoriei de bază. INCASO la inițiativa
personală poate suspenda prestarea serviciilor și/sau rezoluționa unilateral
contractual, dacă Utilizatorul are restanță de plată în baza prezentului
contract în cazul pierderii credibilității relevante practicii de activitate
contrar termenilor și condițiilor de utilizare a serviciului InfoBIZ și/sau
contrar legii, dacă se constată că documentele prezentate în vederea încheierii
contractului au fost false.
5.2. În cazul rezoluțiunii contractului utilizatorul
se obligă să achite integral prețul contractului în baza facturilor de plată. INCASO
are dreptul de a modifica structura și/sau prețul serviciilor, în funcție de
negocierile cu furnizorii de date, precum și în funcție de orice alți factori
care pot influența prețul prezentului Contract.
5.3. Modificările se vor afișa prin intermediul
paginii www.infobiz.md sau vor fi aduse la cunoștința utilizatorilor prin orice
alte mijloace publice de comunicare.
5.4. INCASO poate stabili o Limită de Credit
individuală mai mare decât cea standard, care corespunde valorii Taxei de
abonament lunar, achitat post-factum utilizării serviciului, care poate fi de
asemenea micșorată de INCASO la propria discreție și în orice moment
până la valoarea minimă ce corespunde Taxei de abonament. Limita de credit se
stabilește în funcție de statutul (rezident sau nerezident) și bonitatea Utilizatorului
persoană juridică, tipul și numărul abonamentelor și serviciilor suplimentare
solicitate, consumul facturat și nefacturat înregistrat, istoricul Utilizatorului
în ceea ce privește îndeplinirea sau neîndeplinirea obligațiilor sale
contractuale și alte aspecte obiective. În cazul depășirii Limitei de Credit, Utilizatorul
este răspunzător pentru toată datoria creată și pentru efectele suspendării
accesului. Limita maximă de consum. Utilizatorul poate solicita
stabilirea unei limite maxime de consum lunar, astfel limitând costul total
care depășește Taxa de abonament lunar. Limita maximă de consum va fi indicată
la pct.5 al Contractului. Limita maximă de consum poate fi modificată la
solicitarea în scris parvenită de la Utilizator în decurs de maxim 3
zile de la parvenirea acestei solicitări în adresa INCASO.
6. Modalitatea de soluționare a litigiilor
6.1. Validitatea prezentului contract sau toate
celelalte probleme sau litigii rezultate din interpretarea, executarea sau
încetarea acestuia sunt guvernate de legislația Republicii Moldova.
6.2. Părțile se angajează să depună toată diligența în
vederea soluționării pe cale amiabilă a oricărei probleme sau oricăror litigii ce
pot apărea.
6.3. Părțile convin că, în cazul în care litigiul
survenit nu este rezolvat amiabil sau de Arbitrajul Internațional de pe lângă
Asociația Lichidatorilor și Administratorilor din Republica Moldova, acesta va
fi soluționat de către instanța de judecată competentă din Republica Moldova.
Anexa tehnică
TERMENI
ȘI CONDIȚII DE UTILIZARE A SERVICIULUI INFOBIZ
1. Despre serviciul InfoBIZ
1.1.
InfoBIZ este un serviciu on-line, despre și, în particular, pentru
persoane juridice și clienții acestora, prin intermediul căruia utilizatorii
pot achiziționa rapoarte privind situația financiară și juridică a companiilor
înregistrate în Republica Moldova, dar și în alte state. Serviciul InfoBIZ este
destinat utilizării rezonabile și în condițiile unor practici loiale, pentru
necesitățile proprii ale Utilizatorului, în calitatea sa de utilizator final.
1.2
Serviciul InfoBIZ este proprietatea IM ,,INCASO” SRL (denumită în
continuare „INCASO”).
1.3.
Utilizarea InfoBIZ presupune acceptarea în totalitate a termenilor și
condițiilor expuse mai jos. Termenii și condițiile pot fi modificate în orice
moment de către INCASO, fără notificarea prealabilă a persoanelor care îl
utilizează, denumite în continuare „Utilizator” sau „Utilizatori”.
Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii și condițiile de utilizare a
serviciilor, pentru a le putea consulta în orice moment. Accesând și navigând
pe acest site, Utilizatorii acceptă implicit termenii de utilizare descriși în
continuare. Utilizatori reprezintă utilizatorul
sau persoanele desemnate/împuternicite de acesta să facă uz de serviciile INCASO.
Persoanele adăugate de Utilizator cu drept de acces în contul Utilizatorului
și/sau persoanele sunt considerate desemnate/împuternicite de acesta să facă uz
de serviciile INCASO inclusiv de servicii suplimentare. Persoanele care
accesează servicii utilizând contul personal al Utilizatorului sunt considerate
desemnate/împuternicite de acesta să facă uz de servicii, inclusiv de servicii
suplimentare.
2. Prin intermediul secțiunilor www.infobiz.md sau prin API, INCASO
oferă utilizatorilor rapoarte/date despre sau legate de companii, de exemplu:
Date din INFOBIZ DESPRE COMPANIE - Include informația generală despre companie:
denumire, forma de organizare, administratorul, fondatori, adresa juridică și
adresa de corespondență, codul fiscal/IDNO, data înregistrării; numerele de
telefon sau email ale companiei, numărul de fax, activitățile nelicențiate,
activitățile licențiate. Datele marcate drept verificate sunt verificate
periodic dar nu mai rar decât 1/12 luni, fiind confirmate de responsabilii
companiei.
Date privind indicatorii
principali de activitate - Indicatori financiari – informații despre lichiditatea curentă,
lichiditatea imediată, lichiditate numerar, lichiditate operațională, grad
capitalizare, structura activelor, acoperire dobânzi, rata profitului net, rata
profitului operațional, capitalul propriu, marja brută, randamentul activelor,
randamentul capitalurilor, durata de colectare a creanțelor, durata de rotație
a stocurilor, durata de rotație a furnizorilor, datorii pe termen scurt, gradul
de autofinanțare din capitalul propriu, activele imobilizate&total active, ciclul
de conversie a banilor, date financiare extinse și date financiare standard -
cuprinde date despre bilanț, contul de profit și pierdere.
Opțiunea SCORING „Business Scoring” - Scoringul este un punctaj de clasificare a
companiei într-un anumit grad de risc și reprezintă un rezultat al unei analize
detaliate a companiei pe baza Raportului financiar. Punctajul este rezultatul
analizei în baza unor formule matematice și statistice prin care se calculează
mai mulți indicatori care identifică direcția financiară a firmei în prezent și
dinamica de creștere sau de scădere în viitorul apropiat.
Date din ASP despre Companie – Date furnizate de Agenția
Serviciilor Publice - reprezintă informația oficială despre companie, cum ar
fi: date generale despre persoana juridică; adresa și date de contact; date
administrator/fondator; date despre reorganizarea firmei; date despre
activitățile licențiate și nelicențiate; datele despre restanțe la bugetul de
stat; date despre mijloacele de transport în proprietate; date despre bunurile
imobiliare în proprietate.
Acces la opțiuni de selectare
și Export al rezultatului în pdf - pentru analiza de orice gen și/sau activități de
marketing.
Alte servicii – așa cum sunt descrise și la
prețurile indicate pe www.infobiz.md, dacă Abonamentul ales de
Utilizator nu prevede condiții mai favorabile.
2. Proprietatea Intelectuală. 2.1 Conținutul și designul InfoBIZ,
inclusiv datele privind scoringu-ul sunt proprietatea INCASO și sunt protejate
prin legislația în vigoare cu privire la drepturile de autor și drepturile
conexe. 2.2. Cu excepția cazului când Utilizatorul are acordul expres prealabil
al INCASO, Utilizatorul nu are dreptul sa reproducă, sa vândă, să publice, să
distribuie, să retransmită, să emită, să afișeze, să ofere sau să exploateze în
scopuri comerciale conținutul disponibil, inclusiv rapoartele obținute.
Utilizatorul este de acord sa acceseze rapoartele manual și nu utilizând
programe specializate sau macro-uri, decât prin acceptul expres al INCASO. 2.3
Prin achiziționarea rapoartelor de pe InfoBIZ, Utilizatorul este de acord
să nu modifice sau să rearanjeze conținutul acestora. Utilizatorul este de
acord să nu folosească aceste rapoarte în scopuri comerciale, să nu folosească
pasaje din rapoarte, titluri sau fragmente, pentru a fi utilizate în cadrul
altui website sau serviciu. Utilizatorul este de acord să nu încarce, afișeze
sau trimită raportul achiziționat în integralitatea lui sau părți din el către
bloguri, grupuri terțe, liste de e-mail, buletine în format electronic, decât
dacă are acordul scris în prealabil al INCASO. Utilizator se obligă să acceseze
și să utilizeze informația care conține date cu caracter personal doar atunci
când dispune de un scop legitim și temei legal. La atingerea scopului pentru
care datele au fost colectate acestea vor fi nimicite, dacă legislația nu
prevede altfel.
4. Modificarea prezenților Termeni și Condiții. INCASO își rezervă
dreptul de a suspenda, modifica, adăuga sau șterge în orice moment porțiuni ale
InfoBIZ, fără îndeplinirea unor alte formalități în prealabil, inclusiv dreptul
de a restricționa accesul Utilizatorilor la o parte sau la întregul său
conținut.
4.3. INCASO
poate oferi o notificare referitoare la schimbările acestor sau altor clauze
prin afișarea notificărilor pe acest site sau prin alte mijloace de comunicare
disponibile, inclusiv, dar fără a se limita la mail sau mesaj în contul
Utilizatorului. Accesul în contul Utilizatorului, precum și folosirea
serviciilor oferite, după momentul notificării sau al afișării link-ului
privind schimbările, confirmă că Utilizatorul și-a dat acordul asupra noilor
termeni.
5. Prețurile sunt afișate în Abonament sau pe site, la accesarea
serviciului și/sau a opțiunilor suplimentare. Solicitarea rapoartelor prin
apăsarea butonului de comandă „Caută”/„Comanda”/„Formează
Raport”/„Exportă” ș.a.m.d. confirmă acceptul Utilizatorului pentru
structura raportului și plata prețului aferent.
6. Înregistrare, parole și responsabilități. Accesul Utilizatorului la
serviciile oferite în cadrul InfoBIZ necesită utilizarea de
credențiale de identificare și/sau parolă, și/sau semnătură mobilă.
Utilizatorul este responsabil pentru menținerea confidențialității propriei
parole și a altor detalii (dacă există) și pentru toate activitățile realizate
în contul de Utilizator. Orice folosire neautorizata a contului de Utilizator
sau altă încălcare a securității trebuie raportată imediat către INCASO la 022 896-892
sau info@infobiz.md.
7. Limitări de Responsabilitate. INCASO va depune toate eforturile
rezonabile pentru realizarea scopului de funcționare în bune condiții a
serviciului. Cu toate acestea, pot exista întreruperi în funcționare sau
imposibilitatea de accesare de către
Utilizatori, pe o perioadă nedeterminată de timp, din orice motive care sunt
sau nu sunt sub controlul și/sau influența INCASO. INCASO nu poate fi
răspunzător în niciun fel pentru situațiile în care apar probleme în
funcționarea rețelelor sau liniilor telefonice, a sistemelor de internet, a
serverelor, a furnizorilor de internet, a echipamentelor, a programelor sau a
altor elemente, ca urmare a imposibilității accesării din motive care nu pot fi
prevăzute. Utilizatorul este de acord că, INCASO nu va fi responsabil pentru
niciun fel de daune, de orice natură, rezultate din utilizarea acestui site sau
orice alt aspect relaționat acestui site.
8. În sensul Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter
personal, calitatea de operator de date cu caracter personal este atribuită
fiecărei părți în dependență de puterea de control asupra scopurilor și după
caz mijloacelor utilizate la prelucrarea datelor cu caracter personal:
a) INCASO dispune controlul asupra modului de utilizare a platformei
Infobiz și a datelor reprezentanților Utilizatorului;
b) Utilizatorul, dispune de controlul asupra modului de prelucrare a
datelor din platforma Infobiz.
8.1. Părțile implementează măsuri organizatorice și tehnice adecvate
fiecare pe partea sa de responsabilitate, în vederea asigurării respectării
cerințelor Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
8.2. Utilizatorul asigură că datele cu caracter personal care vor fi
prelucrate la solicitare, prin intermediul Infobiz, se va realiza doar în
condițiile existenței unui scop și temei legal care va fi în legătură de
cauzalitate cu datele ce vor face obiectul prelucrării.
9. Legea guvernantă este cea a Republicii Moldova.
10. INCASO are dreptul să transfere integral sau parțial drepturile sale
de creanță izvorâte din prezentul contract unei terțe părți. Nu se acceptă
Cesiunea oricăror dintre drepturile acordate prin Contract Utilizatorului sau
acordarea cu titlu oneros a dreptului de folosință a Abonamentului sau a altor
drepturi rezultând din Contract sau din prezenții termeni și condiții.
11. Litigii/Jurisdicție. Orice litigiu decurgând din/sau în legătură cu
prezentul Contract, inclusiv la încheierea, executarea, interpretarea,
desființarea ori nulitatea lui, se va soluționa de Arbitrajul Internațional de
pe lângă Asociația Lichidatorilor și Administratorilor din Republica Moldova,
în conformitate cu Regulile de procedură
arbitrală, completul arbitral fiind compus dintr-un arbitru unic numit de
Președintele de Procedură Arbitrală al Curții de Arbitraj Comercial
Internațional din Chișinău. Tribunalul arbitral va judeca litigiul în drept cu
aplicarea legii Republicii Moldova. Procedura arbitrală se inițiază și se
desfășoară la sediul instanței arbitrale. Limba utilizată în cadrul procedurii
va fi limba română. Tribunalul arbitral va judeca litigiul în procedură
accelerată, fără participarea părților la ședințele arbitrale, la dezbaterile
orale ale cauzei și la pronunțarea hotărârii. Hotărârea pe cauza arbitrală va
fi luată numai în baza înscrisurilor, documentelor, logurilor de acces și/sau
altor dovezi, și fără citarea părților. Hotărârea pronunțată de arbitraj va fi
definitivă și obligatorie pentru toate părțile la diferend și se execută
imediat.